Tarta limonkowa


Tak naprawdę ta tarta powinna nazywać się Key Lime Pie, ale ponieważ nie użyłam akurat tej odmiany limonek, pozwoliłam sobie na zmianę nazwy na tartę limonkową. Pierwszy raz styczność miałam z tą nazwą w odniesieniu do kremu/musu podawanego w wysokim pucharku, robionego na bazie bitej śmietany. Krem w cieście natomiast robi się z mleka skondensowanego, gdyż jest potem pieczony.
Na spód możecie użyć dowolnych kruchych ciastek, najlepiej jednak żeby były pokruszone i zmieszane z masłem.

Składniki:
(forma 26 cm)

200 g ciastek owsianych
120 g roztopionego masła
1 puszka słodzonego mleka skondensowanego
100 ml soku z limonki
skórka otarta z 1 limonki
4 żółtka

Wykonanie:

Ciastka wrzucamy do grubej, szczelnej torebki i tłuczemy wałkiem do ciasta na drobne okruszki.
Następnie pokruszone ciastka mieszamy z roztopionym masłem i wykładamy powstałą struktura formę do tarty.
Wstawiamy na 15 minut do nagrzanego do 180 stopni piekarnika.
Po podpieczeniu wyciągamy formę z pieca i studzimy.
W wysokim naczyniu ucieramy mikserem żółtka na puch a następnie nie przerywając miksowania dolewamy mleko. Miksujemy ok minuty i pod koniec dolewamy sok z limonek. Redukujemy obroty miksera i dorzucamy startą skórkę.
Gotowy krem wylewamy na wystudzony spód i ciasto ponownie umieszczamy w piekarniku na około 20-30 minut (temperatura 180 stopni) - pieczemy aż do momentu ścięcia się wierzchu kremu.

Przed podaniem studzimy.

Smacznego :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Ada w kuchni , Blogger