Bezglutenowy chleb czysto-ziarnisty


Przyznam się szczerze, że zrobiłam ten chleb z czystej ciekawości wyciągając średnią z różnych przepisów znalezionych w internecie traktując proporcje raczej eksperymentalnie. I myślałam, że tylko ja będę jadła efekt tych prób, ale smak i konsystencja okazały się tak doskonałe, że w tej chwili chleb znika w mgnieniu oka.
W tytule podałam nazwę "czysto-ziarnisty", ale raz zastąpiłam mielone siemię lniane mąką kukurydzianą w tej samej ilości ( bo mi po prostu zabrakło siemienia) i ta zmiana nie miała negatywnego wpływu na konsystencję chleba a wręcz przeciwnie. Więc decyzję pozostawiam Wam.

Składniki:

1,5 szklanki płatków owsianych bezglutenowych
1/2 szklanki płatków jaglanych
1 szklanka siemienia lnianego
1 szklanka ziaren słonecznika
1/2 szklanki orzechów włoskich
5 łyżek siemienia lnianego mielonego (lub tyle samo mąki kukurydzianej)
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka miodu
1,5 szklanki wody
2 czubate łyżki oleju kokosowego lub masła

Wykonanie:

Wszystkie składniki mieszamy w misce i odstawiamy na minimum godzinę. Następnie przekładamy do natłuszczonej foremki o wymiarach 20x10 i dobrze ugniatamy.
Pieczemy godzinę w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
Po upieczeniu odstawiamy chlebek w foremce do całkowitego wystudzenia- u mnie to 12 godzin.
Najwygodniej upiec wieczorem i dopiero rano kroić.
Jeśli nie odczekacie, chleb może zacząć się kruszyć.
Smacznego :-)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Ada w kuchni , Blogger