Tofu z patelni na ostro


Pozostaniemy w  klimacie azjatyckim. Osobiście nie jestem fanką tofu, ale w tym zestawieniu bardzo mi smakuje gdyż tak naprawdę dodatki całkowicie kamuflują zarówno mdły smak jak i nieciekawą konsystencję.
Danie jest bardzo ostre więc w razie czego możecie zredukować nieco ilość imbiru, pieprzu i papryczki chili.
Przepis pochodzi z książki "Obfitość", ale został przeze mnie zmodyfikowany- usunęłam z niego między innymi masło oraz zmieniłam proporcje składników tak aby danie było w miarę soczyste.


Składniki:
(na 2 porcje)

1 opakowanie tofu naturalnego
mąka kukurydziana lub ziemniaczana do obtoczenia tofu
olej roślinny
1 szalotka
1 czerwone chili wraz z nasionkami
4 zmiażdżone ząbki czosnku
1 łyżka startego imbiru
3 łyżki słodkiego sosu sojowego
3 łyżki jasnego sosu sojowego
2 łyżeczki ciemnego sosu sojowego
2 łyżeczki drobnego cukru
1 łyżka świeżo zmielonego pieprzu
2 dymki

Wykonanie:

Tofu kroimy w kostkę, obtaczamy w mące i smażymy na patelni lub w woku.
Gdy się zrumieni zdejmujemy je łyżką cedzakową. W razie potrzeby dolewamy oleju i na patelnię wrzucamy posiekaną dymkę, czosnek, papryczkę chili (w plasterkach) i imbir. Smażymy mieszając około 5 minut.
Następnie dodajemy 3 rodzaje sosu sojowego oraz cukier. Mieszamy dokładnie.
Dorzucamy tofu i dymkę pokrojoną w kawałki o długości 3 -4cm.

Mieszamy i przekładamy na talerz.
Podajemy z ryżem na sypko.

Smacznego :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Ada w kuchni , Blogger