Pierogi z jagodami


Nie mogłam się oprzeć i przejeżdżając dziś przez kaszubskie lasy zatrzymałam się na jagody. Na szczęście nie miałam konkurencji wśród zbierających a do tego krzaczki wręcz uginały się pod ciężarem dojrzałych owoców więc bardzo szybko zapełniłam średniej wielkości reklamówkę. Po powrocie do domu część z nich poszła od razu do zamrażalnika a resztę przeznaczyłam na farsz do pierogów.

Składniki:
(na ok.40 dużych pierogów)

500 g mąki + mąka do podsypania stolnicy
ok.200 ml ciepłej wody
100 ml oleju+ 2 łyżki do gotowania

ok.1,5 litra jagód
śmietana i cukier do dekoracji

Wykonanie:

Wsypujemy mąkę do miski, dolewamy olej i wodę, wyrabiamy ciasto najpierw widelcem a potem ręką. W razie potrzeby dodajemy więcej mąki lub wody- ciasto nie powinno się lepić do rąk a jednocześnie powinno zachować elastyczność.
Odstawiamy wyrobione ciasto na minimum pół godziny.
Ciasto dzielimy na 4 części, każdą z nich rozwałkujemy na średnio cienki placek (na podsypanej mąką stolnicy lub blacie). Dużą szklanką ( średnica 10 cm) wykrawamy kółka, do każdego z nich wkładamy ok.2 łyżeczek jagód i dokładnie zlepiamy boki.
Tak przygotowane pierogi gotujemy partiami w lekko osolonym wrzątku z dodatkiem oleju przez ok. 3 minuty. Przed wyjęciem z garnka hartujemy pierogi zalewając je szklanką zimnej wody.
Wykładamy cedzakiem na talerz, polewamy śmietaną i cukrem.Gotowe.
Smacznego :-)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Ada w kuchni , Blogger