Ryba w occie


Do niedawna ryby w occie mogły dla mnie nie istnieć, ale za sprawą mojej koleżanki, która podarowała mi słoik własnoręcznie zrobionych śledzi, zakochałam się w nich bez pamięci. Ten właśnie pierwszy słoik zjadłam stojąc nad zlewem, nie zawracając sobie głowy wyciąganiem ryb na talerz. Zaraz potem wzięłam od niej przepis i od tamtej pory robię je regularnie, również na święta.

Składniki:

1 kg dowolnych ryb (śledź*, dorsz, flądra)
2 jajka
mąka do panierowania
olej do smażenia
sól
pieprz
2 cebule
ziarna pieprzu
ziarna ziela angielskiego
liście laurowe
gorczyca

zalewa:
5 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
1 łyżka soli
2 łyżki cukru

* śledzie powinny być oczyszczone i pozbawione głów

Wykonanie:
Rybę myjemy, osuszamy, solimy i pieprzymy. Obtaczamy w jajku i w mące i smażymy na złoty kolor z obydwu stron. Odkładamy na ręcznik papierowy.
Cebulę kroimy na plastry.
W garnku zagotowujemy składniki zalewy.
Do litrowych słoików na dno wrzucamy kilka plastrów cebuli, 2-3 listki laurowe, po trochu ziela, gorczycy i pieprzu. Na to wkładamy usmażone ryby, na wierzch jeszcze plaster cebuli i zalewamy ciepłą zalewą. Zakręcamy słoiki i jak wystygną wkładamy je do lodówki. Ryba będzie gotowa po 3-4 dniach. Można też zamiast do słoików umieścić rybę w jakimś większym plastykowym zamykanym pojemniku.
Smacznego :-)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Ada w kuchni , Blogger