Melting Chocolate Cake


Ostatnio miałam możliwość jedzenia tego boskiego deseru przez tydzień, dzień w dzień. I wiecie co? Wciąż mi mało....To kwintesencja czekoladowego smaku  częściowo stała a częściowo płynna. Ten smakołyk podaje się na ciepło w małych kokilkach w towarzystwie lodów-najlepiej waniliowych.
Myślę, że to doskonała propozycja na zbliżające się Walentynki... :-)
A przepis pochodzi ze strony http://www.cruisin.me/info/carnival-cruise-lines/, lecz troszkę go zmodyfikowałam.

Składniki:
(na 6 kokilek)

170 g masła
170 g gorzkiej czekolady
6 jajek
150 g cukru
60 g mąki
szczypta soli
cukier puder do dekoracji

Wykonanie:

Kokilki smarujemy masłem.
Czekoladę wraz z masłem rozpuszczamy na wolnym ogniu. Studzimy.
3 jajka roztrzepujemy z cukrem trzepaczką do jajek. Dodajemy mąkę, mieszamy dokładnie po czym dodajemy pozostałe jajka i szczyptę soli. Mieszamy.
Do jajecznej masy dodajemy masę czekoladową- mieszamy.
Wypełniamy kokilki masą do 3/4 wysokości.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni (bez termoobiegu) na 14-15 minut.
Idealny deser powinien mieć ścięty wierzch i boki a w środku powinien być płynny.
Dekorujemy cukrem pudrem.

Smacznego :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Ada w kuchni , Blogger